Ny kunde
Innsendt av Lilly-Anne .,
Notice
Undefined index: lastmodifiedby (./__swift/cache/3e3e6b6bb619cd1b3098249ff1a2bc7a.php:44)
Copy to clipboard:
Ida . på 25 June 2021 09:42

Gratulerer med din StayOn internettløsning.

I dette dokumentet finner du diverse nyttig informasjon.

 

 Viktig teknisk informasjon:

Navn:

Verdi:

Din IP adresse (Your IP Adress)

Dynamisk tildelt

Primær navneserver (Primary DNS)

 37.44.185.10

Sekundær navneserver (Secondary DNS)

 8.8.8.8

DHCP

Ja (Aktivert)

Utgående e-posterver

 smtp.stayon.no

 

Administrasjon av modem (gjelder Inteno)

Nettside

http://192.168.1.1

Brukernavn

user

Passord

stayon

Trådløst

Modem leveres standard med trådløst tilkobling, navn på nettverk(ssid) finner du på undersiden av modem sammens med wpa nøkkel

Vår nettside

http://www.stayon.no Vi informerer om min side: https://min.stayon.no hvor du kan få oversikt over dine produkter og tjenester og finne kopi av faktura.

 

  •  Oppkobling av utstyr:

Se gjerne vår veiledning for optimal oppkobling av utstyr her: https://min.stayon.no/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=182

 

  •  Bredbåndstelefon oppkobling:

Kablingen internt i bolig har stor betydning for kvaliteten på bredbåndet ditt. Dårlig kabling kan føre til støy på telefonen og det er fare for at du får redusert hastigheten på bredbåndet eller at du ikke kommer på nett. For abonnenter med bredbåndstelefon gjøres det slik:

https://min.stayon.no/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=155

 

  •  For best utnyttelse av vår Internettleveranse:

Nordvest Fiber AS er ansvarlig for leveranse fram til første telefon kontaktpunkt i bolig, t.o.m. installert modem. Ansvaret fra modem til PC er kundens eget, inkl. kundens eget trådløst aksesspunkt og annet utstyr som kobles til. Den helt klart beste måten å transportere signaler fra utstyr du bruker og vårt modem er via nettverkskabel. Dette går normalt sett med full hastighet internt. Noen kunder opplever ved benyttelse av trådløs tjeneste ustabilitet grunnet for lang distanse mellom trådløst utstyr og enheter som er i bruk.

  •  Opplever du ustabilitet via trådløs?

Det er mange kilder til demping og forstyrrelser i trådløse nett.

https://min.stayon.no/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=174

 

Forstyrrelser fra nabonett og hvordan finne optimal kanal for ditt nettverk:

https://min.stayon.no/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=175

 

 

  • Pålogging til MinSide

Vi ønsker å informere om vår MinSide funksjonalitet, denne gir deg mulighet til å:

  1. Få oversikt over dine produkter og tjenester inkl priser
  2. Vedlikeholde dine kontaktdata
  3. Ha oversikt over utsendte fakturaer
  4. Melde inn saker og se statusen på disse

For pålogging til MinSide:   https://min.stayon.no/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=161

 

Velkommen som kunde. Vi håper du får mye nytte og glede av din nye DSL-løsning fra Nordvest Fiber AS.
Og husk: ring oss på 71 70 57 70 hvis det er noe du lurer på!


Kommentarer (0)
Help Desk Software by Kayako kundeservice.stayon.no/index.php?